Жаднама.Оқушылардың жас ерекшеліктері (кіші буын) » Ескелді ауданы
"Жетісу облысы білім басқармасының
Ескелді ауданы бойынша білім бөлімі" ММ
"Балпық би атындағы орта мектебі"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72836)5-04-03
Есепші бөлімі:
+7(72836)5-04-03
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » Жаднама.Оқушылардың жас ерекшеліктері (кіші буын)
03
март
2022

Жаднама.Оқушылардың жас ерекшеліктері (кіші буын)

Жаднама
Оқушылардың жас ерекшеліктері
(кіші буын)

Белгілі бір шақтық кезеңге тән анатомиялық – физиологиялық және психологиялық ерекшеліктерді әдетте жас ерекшеліктері деп атайды. Сондықтан педагогика және психология балалардың жас ерекшеліктеріндегі ширақтықты, өзгерімпаздықты айқындайды, тәрбиеленушінің және қоршаған ортамен жасайтын қарым – қатынастар жүйесіне тәуелді болатынын атап көрсетеді. Балалардың өсіп – жетілуінің бір сатысынан екіншісіне көшуі кездейсоқ емес. Әр жастағы кезеңге тән психологиялық ерекшеліктердің ұштасуын жиі байқауға болады.
Бастауыш буын оқушыларының психологиялық ерекшеліктері
Бала мектеп табалдырығын алғаш рет аттағанда бәрін білсем, үйренсем деп үміттенеді. Нақтылы ойлауға шамасы жетпесе де, азамат болсам деп қиялдайды.
         Бастауыш сынып – қиын да күрделі. Оқушылар жас, оның үстіне ой-өрісі тар, тіл байлығы кем. Сабақтан бұрын ойнағанды жақсы көреді. Жылауы да, жұбануы да оңай. Ұрсуды, кеюді көтермейді. Олармен тіл табыса білу үшін үлкендер өз жасын шегеріп, былайша айтқанда, «баламен бала болуға  тура келеді.
         Солармен бірдей күй кешесің, бірге ойнайсың, бірге күлесің, қысқасы, бар тілеуің солармен бірге болуға тиіс. Онсыз білім берем деу құмға сіңген сумен тең.
Білім алу іс-әрекеті окушы баланың өзіне бағытталған іс-әрекеттен тұрады. Бала тек білім алуды ғана емес, сонымен бірге оны қалай меңгеруді де үйренеді. Жазу, есептеу, оқу және тағы басқаларына үйрену арқылы бала өзін – өзі өзгертуге қарай бағыттай алады, яғни, ол іс-әрекеттік және ақыл-ойлық қажетті әдістерді (оны қоршап тұрған мәдениетке тән) меңгереді.
Бала мектеп табалдырығын аттағаннан кейін, оның әлеуметтік жағдайы өзгереді, бірақ ішкі әлемі, психологиясы әлі мектепке дейінгі қалыпта болады. Баланың ең негізгі іс-әрекеті әлі де ойын, сурет салу, ойыншықтарды құрастыру болып қала береді. Оқу іс-әрекеті әлі де дамуды қажет ететін деңгейде болады. Оқу іс-әрекетіндегі, тәртіп сақтаудағы қажетті іс-әрекетке еріктілік беру алғашқы кездерде ғана мүмкін болады, бұл кезде балаға жақын арада істелінуі тиіс мақсаттар және оның күш салуын қажет ететін тапсырмалардың мөлшерінің аздығы түсінікті болады. Оқу іс-әрекетіне ерікті түрде назар аударту балаға жеңіл тиеді. Баланың дұрыс психикасының ерекшелігі - танып-білуге деген белсенділігі.
Бастауыш сынып жасы - бұл айналадағы өзге әлемді баланың өз бойына сіңіре бастау, білім жинақтау, осыларды басымдылықпен игеру кезеңі болып табылады.
Бірінші сынып оқушыларының жас ерекшеліктері
- Негізгі іс- әрекеті – оқу
- Көрнекі - бейнелік ойлауы (көру арқылы)
- Тез шаршау, зейіннің шоғырлануының тұрақсыздығы
- Арнайы емес есте сақтауға басымдығы (ашық және қызықты нәрселерді есте сақтау)
- Ұсақ моторикасының даму деңгейінің жеткіліксіздігі
- Өз мінез-құлқын реттеуінің жеткіліксіздігі (ұйымдаспаған, қозғалмалы, бір қалыпта отыра алмау)
- Эмоционалды тұрақсыздық (көңіл – күйінің тез өзгеруі,әсершіл)
- Оқушы ретінде ұстанымның қалыптасуының бастапқы кезеңі
Екінші сынып оқушыларының психологиялық ерекшеліктері
- Өзін – өзі бағалаулары жоғары дамыған
- Өзін сынауы жоғары
- Өз беттілігінің қалыптасуы
- Ойлау операциясының дамуы
Үшінші сынып оқушыларының психологиялық ерекшеліктері
- Оқуға деген қатысын түсінуі
- Білімге деген қызығушылығының көрсетуі
- Ойлау процесінде сапалы өзгерістердің болуы
- Өз беттілігі белсенді дами бастайды
- Есте сақтауыда өзгерістер пайда болады ( мағынасына қарай есте сақтауға қабілеттене
- Оқу дағдысы әбден жетіледі
Төртінші сынып оқушыларының психологиялық ерекшеліктері
- Көптеген оқушылардың оқуға деген қызығушылығы анықталынып, әртүрлі пәндерге қатынасы қалыптасады
- Оқудың жеке дара өзіндік тәсілі пайда болады
- Төртіншісыныптық ересектердің жүйеленген оқу дағы әрекетері мен талаптарына ,құрдастарының қарым қатынасына бейімделе бастайды
- Нақты бірнеше жылдан кейін мотвациясы қалыптасады
- Ересектердің бағалауына тәуелді
Бесіншісынып оқушыларының психологиялық ерекшеліктері
Бұл кезеңдегі жеткіншектің негізгі іс әрекеті қарым –қатынас. Басты жаңа нысаны – өздерін ересек сезіну. Бұл кезең “өтпелі кезең” болғандықтан бала организмінде алғашқы биологиялық өзгерістер (әсіресе қыз балаларда) болады. Жеткіншектің организімі өте әлсіз болады, жиі ауырады, созылмалы аурулар асқынады. Сондықтан да бұл кезеңде баланың денсаулығы басты назарда болу керек. Баланың қайта құрылып жатқан организіміне өз мүмкіндігінше көмектесіңіз.
Алтынышы сынып оқушысының мінез –құлқы
Үздіксіз теледидар көру, сағаттап телефонмен сйлесу. Компьютерлік ойындар мен ұялы телефондарға аса қызығушылқ танытады. Жаңа заманға сай музыкалық ағымды талқылау. Ересектерге еліктеуіне байланысты жаңа қызығушылықтар пайда болады. “Қызық ” киімдерді талқылау. Темекі , нарқотиктер жайлы тақырыпты талдау т,б. Көптеген жеткіншектер бұл жаста тұйықталып кетеді. Дегенмен әрбір балада жаңа дос пайда болуы мүмкін.
Педагог-психолог:Аубакирова Алмагүл

Психологические возрастные особенности младших школьников



 
           Младший школьный возраст начинается в семь лет, когда ребёнок приступает к обучению в школе, и длится примерно до десяти лет. На этапе младшего школьного возраста ребёнок переживает кризис семи лет, социальная ситуация его развития меняется. Ребёнок приобретает новую социальную роль — роль школьника, которая непосредственно связана с учебной деятельностью. Его самосознание меняется коренным образом, что приводит к переоценке ценностей. Ведущей деятельностью данного периода является учебная деятельность.
 Младший школьный период характеризуется совершенствованием высшей нервной деятельности, развитием психических функций ребенка. Этот возрастной период занимает особое место в психологии, потому что обучения в школе является качественно новым этапом психологического развития личности. В это время психическое развитие ребенка осуществляется в процессе учебной деятельности. Учебная деятельность побуждается различными мотивами: у ребёнка наблюдается познавательная активность, появляется стремление к саморазвитию. Учебная деятельность начинает приобретать большое значение для младшего школьника. Успехи в учебе способствуют формированию его адекватной самооценки, в то время как, неудачи в ведущей на данном этапе учебной деятельности зачастую приводит к формированию комплексов неполноценности или развитию синдрома хронической неуспеваемости.
К важнейшим личностным характеристикам младшего школьника относятся: доверчивое подчинение авторитету, повышенная восприимчивость, внимательность. В поведении учащегося начальных классов проявляется послушание, конформизм и подражательность. В младшем школьном возрасте складываются наиболее благоприятные условия для формирования нравственных качеств и положительных черт личности. Младшие школьники внушаемы и податливы, они доверчивы, восприимчивы, склонны к подражанию. Учитель является для них авторитетом, поэтому он должен создать благоприятные условия для формирования высоконравственной личности. У младших школьников преобладает наглядно-образный тип мышления, поэтому они обращают внимание на все яркое, поэтому при обучении младших школьников должны учитываться эти психические особенности. Для более продуктивного обучения надо учитывать специфику памяти детей. Младшие школьники легко и прочно запоминают небольшой по объему языковой материал и хорошо его воспроизводят. В начальных классах запоминание носит механический характер, который основан на многократном повторении и силе впечатления акта восприятия. Учитель должен знать особенности памяти младших школьников, чтобы лучше строить процесс урока Дальнейшее развитие получает и интеллектуальная рефлексия. Младший школьник ещё недостаточно осознаёт собственные мыслительные операции, он малоспособен к внутреннему наблюдению, но начинает оправдывать свое мнение перед другими людьми, пытается различать внутренние мотивы, которые его ведут, и направление, которому следует он. 
Таким образом, младший школьник только начинает овладевать рефлексией — способностью рассматривать и оценивать собственные действия, умением анализировать содержание и процесс своей мыслительной деятельности.Уучащихся на данном периоде появляется личностная рефлексия. Произвольное внимание — еще одно новообразование младшего школьного возраста, фактор который имеет значение не только для хорошей учёбы в младших классах и последующей средней школе, но и для будущей жизни ребенка. Между успеваемостью и уровнем развития произвольного внимания ребенка наблюдается достаточно тесная связь. Однако развитое произвольное внимание не может гарантировать школьнику, что он преуспеет в учебе, которая становится его ведущей деятельностью, так как среди слабоуспевающих учеников встречаются и достаточно внимательные ребята. Адаптация к школе требует больших усилий от ребёнка. Учеба, будучи ведущим типом деятельности, ставит ряд требований к младшему школьнику: происходит изменение режима его дня, ритм школьной жизни способствует развитию умений и навыков, которые необходимы для успешного обучения. Младший школьник учится правильно распределять своё время, взаимодействовать с коллективом, общаясь с большим количеством сверстников и преподавательским составом. 
Ребёнок начинает меньше двигаться, его основные нагрузки связанны теперь с умственной деятельностью, но у него по-прежнему остаётся потребность вигровой деятельности. В младшем школьном возрасте игра занимает не так много времени, как в дошкольном периоде, но, все же, играет немалую роль в психическом развитии ребенка. Школьников, в отличие от детей дошкольного возраста, которых больше всего привлекает сам процесс игры, начинает интересовать ее результат, поэтому игры школьников требуют четкой организации и целенаправленности. Игра на протяжении младшего школьного возраста существенно изменяется как по форме, так и по содержанию. В играх дошкольников обычно разыгрываются сюжеты и лица окружающей обстановки, а в играх школьников начинают появляться исторические герои и события из общественной жизни. 
Педагог-психолог:Аубакирова Алмагүл
Прокомментировать
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
Введите код с картинки:* Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив